گیل چالانی با بیان اینکه نمره قابل قبولی در عملکرد مدیریت پسماند کسب نکردیم گفت: تسریع در اقدامات مدیریت پسماند توسط دهیاران و آموزش تفکیک زباله از مبداء در روستاها به جهت کاهش تولید زباله انجام شود. رشتکده،   غلامرضا گیل چالانی امروز(شنبه، ۱۰دی) در جلسه مدیریت پسماند شهرستان ماسال با بیان اینکه تمرکز تفکیک زباله […]

گیل چالانی با بیان اینکه نمره قابل قبولی در عملکرد مدیریت پسماند کسب نکردیم گفت: تسریع در اقدامات مدیریت پسماند توسط دهیاران و آموزش تفکیک زباله از مبداء در روستاها به جهت کاهش تولید زباله انجام شود.
رشتکده،   غلامرضا گیل چالانی امروز(شنبه، ۱۰دی) در جلسه مدیریت پسماند شهرستان ماسال با بیان اینکه تمرکز تفکیک زباله روستاها، در هتل ها و مسافرکاشانه‌ها قرار داده شود اظهار کرد: در راستای ترویج و آموزش، فرهنگ تفکیک زباله برای شهرنشینان و یا کسانی که مهاجرت معکوس داشتند باید لحاظ شود.

فرماندار ماسال با بیان اینکه نمره قابل قبولی در عملکرد مدیریت پسماند کسب نکردیم افزود: تسریع در اقدامات مدیریت پسماند توسط دهیاران و آموزش تفکیک زباله از مبداء در روستاها به جهت کاهش تولید زباله انجام شود.

وی با اشاره به حضور رئیس کل دادگستری استان در شهرستان و دیدگاه و روحیه تعاملی ایشان در بخش ارائه خدمات به  مردم در شهرستان گفت: فرصت مناسبی در حوزه پسماند برای شهرستان ایجاد شده که پیرو سفر رئیس کل دادگستری و موافقت ضمنی در خصوص تهیه زمین برای  اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا، اقدام لازم در این خصوص توسط متولیان امر صورت گیرد.

گیل چالانی با بیان اینکه شخصا مخالف دفن زباله از مبداء هستم تصریح کرد: تهیه زمین به منظور دپو و حمل به کود آلی رشت و نیز اجرای پروژه تفکیک زباله از مبدا در شهرستان می باشد.

فرماندار ماسال با بیان اینکه  تعامل بین ادارات مشکلات را در داخل حل خواهد کرد خطاب به شهرداری ها بیان کرد: فعال شدن کارگروه فرعی مدیریت پسماند  تاکید می شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش تفکیک زباله از مبدا از مدارس شروع کنیم و کارشناسان محیط زیست با حضور در مدارس به جهت ترغیب دانش آموزان در تفکیک زباله، کلاسهای آموزشی را برپا کنند.