رشتکده،  عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا در بورس کالا از روز سه‌شنبه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود. به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به افزایش التهابات در بازار سکه و رشد قیمت آن، بانک مرکزی به منظور کنترل […]

رشتکده،  عرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا در بورس کالا از روز سه‌شنبه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری از طریق بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به افزایش التهابات در بازار سکه و رشد قیمت آن، بانک مرکزی به منظور کنترل بازار و کاهش حباب سکه، اقدام به عرضه ۵۰۰ هزار سکه در بورس کرد.

این در شرایطی بود که در روز اول عرضه ربع سکه با قیمت ۷,۲۰۰,۰۰۰ تومان، روز دوم ۷,۰۹۰,۰۰۰ تومان و روز سوم ۷,۰۵۰,۰۰۰ تومان در بورس به فروش رسید در حالی که ربع سکه در بازار تا ۹,۵۰۰,۰۰۰ تومان در حال فروش بود و اکنون نیز قیمت آن حدود ۱۰ میلیون تومان است. در مجموع این سه روز حدود ۵۰ هزار ربع سکه به فروش رسید و گویا بانک مرکزی قصد عرضه باقی مانده سکه‌ها از روز سه‌شنبه را دارد.

عرضه ربع سکه طلای بهار آزادی در بورس کالا در این مرحله به‌صورت گواهی سپرده ناپیوسته خواهد بود و فرآیند کشف قیمت جدید در عرضه مربوطه هم به‌صورت ثبت سفارش دفتری با قیمت‌های مختلف است.

مطابق شرایط عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا، تمامی اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال دارای کد ملی می‌توانند حداقل یک قطعه و حداکثر پنج قطعه ربع سکه طلای بهار آزادی را خریداری کنند.

خریداران می‌توانند پنج روز کاری بعد از خرید سکه در بورس کالا، به خزانه بانک رفاه مراجعه کرده و با ارائه اسناد مربوط به بورس، بصورت فیزیکی معادل سکه‌های خریداری شده را تحویل بگیرند.

بانک مرکزی همچنین در نامه‌ای به شرکت بورس کالای ایران تاکید کرد، مبلغ ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده در قیمت کشف شده معاملات گواهی سپرده کالایی سکه طلای ربع بهارآزادی خزانه بانک رفاه، محاسبه شده است؛ لذا مبلغ دیگری با عنوان هزینه مالیات بر ارزش افزوده از متقاضیان اخذ نمی‌شود.

گفتنی است، عرضه ربع سکه طلا در بورس کالا به منظور از بین بردن حباب سکه و تعدیل انتظارات تورمی غیر واقعی توسط بانک مرکزی با همکاری بورس کالای ایران انجام می‌شود.

جزئیات بیشترعرضه ۴۵۰ هزار ربع سکه طلا بهار آزادی از روز سه‌شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۱ به مدت ۱۰ روز کاری، طی اطلاعیه‌ای توسط شرکت بورس کالای ایران اعلام خواهد شد.

حباب ربع سکه ۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان شد

به گزارش ایمنا، حباب انواع سکه تا پیش از معاملات امروز به شرح زیر است:

۱. حباب سکه امامی به ۴۲.۱۴۰.۰۰۰ ریال رسید.

۲. حباب سکه بهار آزادی به ۲۸.۵۹۰.۰۰۰ ریال رسید.

۳. حباب نیم سکه به ۴۳.۳۲۰.۰۰۰ ریال رسید.

۴. حباب ربع سکه به ۴۹.۱۴۰.۰۰۰ ریال رسید.

۵. حباب سکه گرمی به ۲۴.۹۶۰.۰۰۰ ریال رسید.