اسدالله عباسی، استاندار گیلان شب گذشته در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه استانی باران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف در استان بهره برداری می‌شود. رشتکده،  او با اشاره به پروژه‌های مورد بهره برداری دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» در گیلان افزود: […]

اسدالله عباسی، استاندار گیلان شب گذشته در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در گفت‌وگو با شبکه استانی باران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، یک‌هزار و ۱۰۹ پروژه عمرانی و توسعه‌ای در بخش‌های مختلف در استان بهره برداری می‌شود.

رشتکده،  او با اشاره به پروژه‌های مورد بهره برداری دهه فجر امسال با شعار «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» در گیلان افزود: برای بهره برداری از این تعداد پروژه، ۴ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان این پروژه‌ها را شامل طرح‌های عمرانی، پروژه‌های شهرداری ها، صنعت، کشاورزی، آب و مسکن دانست و تصریح کرد: در تلاشیم منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های راهبردی انقلاب را در دولت سیزدهم جامه عمل بپوشانیم.

عباسی با اشاره به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدارک دیده شده در گیلان گفت: از تعداد یک هزار و ۱۰۹ پروژه قابل بهره برداری در استان ۹۶۳ پروژه با اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی از جمله آب، راه‌های روستایی، آسفالت و مسکن است.

او همچنین از افتتاح ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد و ۶۴ واحد مسکن مددجویی بهزیستی طی دهه فجر امسال در استان گیلان خبر داد.

استاندار با اشاره به ۱۸ هزار میلیارد تومان مصوبه سفر رئیس جمهور به گیلان افزود: سرمایه گذارانی وارد بخش‌های مختلف توسعه‌ای و زیرساختی شده اند که در بخش زیر ساخت اقدامات خوبی در حال انجام است.

عباسی به اهدای ۲ هزار و ۵۰۰ سند روستایی در دهه فجر امسال به روستاییان گیلان اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش ما خدمت صادقانه به مردم و شیرین کردن کام آن‌ها از خدمات و فراهم کردن امکانات بیشتر به یمن پیروزی انقلاب اسلامی است.

او همچنین به سفر فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به گیلان اشاره کرد و گفت: روس‌ها برای مشارکت در پروژه راه آهن رشت – آستارا به این استان آمدند؛ ضمن اینکه پروژه ریلی رشت – کاسپین طی ۵ ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

راه آهن رشت – کاسپین به عنوان بخشی از طرح راه آهن قزوین – رشت – انزلی است که عملیات اجرایی آن در سال ۱۳۹۸ از محل اعتبارات عمرانی ملی شروع شد و با اتمام طرح، مرکز استان گیلان به منطقه آزاد کاسپین متصل می‌شود.