K2 Listing

K2 Listing

کیهان نوشت: تعدادی از بازیگران درجه سه سینما که برخی از آنها اصلا در حد بازیگری در تلویزیون نیستند، اعلام کردند که به خاطر انتقادات صداوسیما از سلبریتی‌ها دیگر در سریال‌های تلویزیونی نقش‌آفرینی نخواهند کرد.

 

رشتکده،  اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای و دور از تخصص برخی از چهره‌های مشهور هنری و ورزشی طی سال‌های اخیر آنها را آماج انتقادات فراوانی قرار داده است. تأثیرگذاری منفی بسیاری از به اصطلاح سلبریتی‌ها در منحرف‌سازی افکار عمومی در بزنگاه‌های سیاسی، باعث شده تا بسیاری از کارشناسان سیاسی و رسانه‌ای، این جماعت اغلب شکم‌سیر و پرادعا را خطری برای افکار عمومی قلمداد کنند. به همین دلیل هم اخیرا در برنامه‌های صداوسیما انتقاداتی به این افراد وارد شده است.

اما بعضی از بازیگران درجه سه سینما که کمتر در تلویزیون نیز دیده شده‌اند، اخیرا با انتشار مطالبی در صفحات شخصی خودشان ابراز داشته‌اند که به خاطر توهین رسانه ملی به هنرمندان، دیگر در هیچ یک از سریال‌های تلویزیونی حاضر به همکاری نخواهند شد.

به طور مثال، نیوشا ضیغمی، یکی از این بازیگران است که حدود ۱۰ سال است در تلویزیون دیده نشده و طی چند سال اخیر نیز حضورش در سینما به چند فیلم بی‌مایه و سخیف محدود بوده است. شیلا خداداد هم دیگر بازیگری است که مدت‌هاست حضوری در تلویزیون نداشته و در تمام طول دوران بازیگری‌اش فقط در سه مجموعه سیما حضور داشته است. این وضعیت درباره دیگر بازیگر «غیرتلویزیونی» یعنی پولاد کیمیایی نیز صادق است.

اما رفتار احسان کرمی، نیز بسیار قابل توجه است. کرمی که همکاری‌اش با صداوسیما طی سال‌های گذشته به بازی در یک سریال آبکی و بدون بیننده محدوده بوده نیز اعلام کرده که همکاری خود با صداوسیما را قطع کرده است! وی با اعلام یک تبصره، بر سر تلویزیون منت نهاده و گفته که فقط حاضر است در مجموعه «کلاه قرمزی» حضور پیدا کند!

ماجرای تحریم صداوسیما توسط این بازیگران، یادآور یک حکایت قدیمی است: حاکم شهر در جست‌وجوی شوهری مناسب دخترش می‌گشت و در فراخوانی از جوانان شایسته خواسته بود که برای این امر، خودشان را معرفی کنند. ناگهان پیرمردی که هیچ یک از ویژگی‌های ذکر شده در فراخوان را نداشت، به قصر حاکم آمد و خودش را معرفی کرد! وقتی به او گفتند که چرا علی‌رغم نداشتن هیچ یک از ویژگی‌های اعلام‌شده، مزاحم اوقات حاکم شده، او جواب داد؛ من هم برای این آمده‌ام که بگویم، ویژگی‌های همسر مطلوب دختر حاکم را ندارم تا یک وقت روی من حساب نکنید!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از ثبت فعالیت‌های "کانون‌های همکار" در سامانه بچه‌های مسجد، خبر داد.

رشتکده؛ حجت الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی با گرامیداشت هفته بسیج گفت: نیرو‌های ارزشی مسجد در احیای کارکرد‌های آن و رسیدن به مسجد طراز اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش بی نظیری داشته اند که توانسته اند مؤلفه‌هایی همچون فرهنگ، اقتصاد و... را در خانه‌های خدا زنده نگه دارند.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سفرشان به خراسان شمالی و دیدار با ائمه جماعات این استان، بر وحدت و همکاری بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و بسیج تأکید کردند افزود: امسال برای نخستین بار طرح "کانون‌های همکار" اجرایی می‌شود، که مدیران کانون‌ها می‌توانند با ورود به ناحیه کاربری خود، برای ثبت فعالیت‌های مرتبط با هفته بسیج از طریق سامانه بچه‌های مسجد به آدرس bachehayeemasjed.ir اقدام کنند.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور اشتراک گذاری تجارب فرهنگی هنری کانون با همکاری بسیج است، اضافه کرد: زمینه ثبت این اقدامات و فعالیت‌ها و بارگذاری آن در سامانه بچه‌های مسجد فراهم شده است.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، همچنین به اجرای طرح معرفی پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، برترین استان در اجرای برنامه‌های مسجدی در ۶ عرصه قرآن و عترت، آموزش و توانمندسازی، هنری، شبکه سازی و فضای مجازی، کتاب و کتابخوانی و فعالیت‌های اجتماعی همزمان با سالگرد ولادت با سعادت حضرت فاطمه (س) به عنوان پایتخت فرهنگی و هنری مساجد ایران معرفی می‌شود.
حجت الاسلام ارزانی، یکی از مزایای اجرای طرح ملی "فهما" را امتیاز بندی و تبدیل کمی برنامه‌های فرهنگی و هنری به کارکرد‌های کیفی دانست و افزود: تاکنون ۲۳۷ هزار و ۷۱۰ برنامه در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.
این مقام مسئول ادامه داد: مجموعه نظام‌مند سامانه بچه‌های مسجد با هدف معرفی بهتر کانون‌های مساجد و شفاف سازی در زمینه فعالیت‌های مساجد کشور طرح ریزی شده است.
 

رشتکده؛ ، فیلمنامه این فیلم سینمایی توسط جهانگیر کوثری و نعیمه اسلامی نوشته شده است.

«فروغ فرخزاد» اولین تجربه کارگردانی فیلم بلندِ این تهیه کننده است.

جهانگیر کوثری تهیه کننده آثاری همچون زیر پوست شهر، خون بازی، اشباح، سوت پایان، فراری، به آهستگی، نسل جادویی و … است.

او فعالیت حرفه‌ای در سینما را از سال ۱۳۵۰ با دستیاری کارگردان در فیلم سینمایی سراب آغاز کرده و در سال‌های ۱۳۵۳ و ۱۳۵۹ فیلم‌های کوتاه و مستند «رهایی»، «شکوفه ناز و درخت کهن»، «شب پا»، «پهلوان نه قهرمان»، «دوباره به راه می‌افتیم» و «طبیعت زیبای ایران» را ساخته‌است.

در حالی این خبر امروز منتشر شده است که هنوز اعلام رسمی مبنی بر صدور پروانه ساخت این فیلم از سوی سازمان سینمایی منتشر نشده است.

دکتر علی اکبر ولایتی در پیامی درگذشت آیت الله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی را تسلیت گفت.

 رشتکده؛  متن پیام تسلیت به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله حاج سیدابوالفضل میرمحمدی عالم بزرگوار و جلیل القدر که عمر با برکت خویش را در راه تعالیم بلند اسلام و معارف ارزشمند اهل بیت (علیهم السلام) سپری کرد موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.
این عالم ربانی خدمات ارزشمندی به نظام اسلامی داشت و در مسئولیت‌های مختلف همچون نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و عضویت شورای عالی قضائی منشاء خدمات فراوان بوده است.
اینجانب مراتب تسلیت و تعزیت خود را به مقام معظم رهبری، بیت معزز آن مرحوم و علاقمندان ایشان به خصوص فرزند برومندشان، جناب آقای دکتر میرمحمدی، ابراز داشته و برای آن عالم ربانی رحمت و غفران الهی مسئلت می‌نمایم.

علی اکبر ولایتی

کمتر از دو ماه پس از رونمایی کتاب “مجموعه داستانهای گیلان” از انتشارات نشرشالی به کوشش پرویز فکرآزاد، دو کتاب دیگر از این نویسنده به زبان گیلکی توسط انتشارات کاغذ سفید به چاپ رسید.

 

رشتکده، مجموعه داستان گیلکی “فریبا” ، شامل ۲۴ داستان کوتاه دارای بارکد صوتی و شنیداری است. داستانها علاوه بر اجرای صوتی توسط خود نویسنده، بوسیله برخی هنرمندان و دوبلوران جوان دیگر نیز اجرا شده اند.  داستانها توسط ماریا آرمیون کارشناس ارشد زبانشناسی، ویراستاری  و جلد کتاب توسط آرش بدر طالعی طراحی شده است. این کتاب در تیراژ ۵۰۰ نسخه و در ۱۳۵ صفحه به چاپ رسیده است. در انتهای کتاب، واژه نامه ای شامل تعدادی از واژگان گیلکی به کار رفته شده در متن با معنای فارسی درج شده است. در آوانویسی واژگان، برای اولین بار، تقطیع واژگانی نیز انجام شده که مرز تکواژها و ریشه ی واژگان را تعیین می کند و پیشنهاد شده که از این روش در کتاب های علمی و واژه شناسی برای زبان گیلکی به کار گرفته شود و در کتاب “فریبا” به عنوان الگو توسط ماریا آرمیون ارائه شده است.

“نوروزعموی! زود باموی! یا دیر باموی؟” نیز نخستین کتاب گیلکی نمایشی گویای داستان کودکان نوشته  پرویز فکرآزاد و به تصویرگری صاحبه خانکشی پور در تیراژ هزار جلد منتشر شد. این کتاب که به صورت نمایشنامه صوتی هم می توان آن را با استفاده از بارکد درج شده در کتاب شنید، اولین اتفاق ادبی شنیداری داستانی صرفا گیلکی برای کودکان است که موسیقی مخصوص برای آن توسط علیرضا عباسی ساخته و تنظیم و تهیه شده است. نمایش صوتی آن توسط فهیمه دهقانی، شهرام دفاعی و پرویز فکرآزاد اجرا شده است. صدابرداری این گیله قصه کودکان در استودیوی حوزه هنری گیلان و توسط رایکا امینی به انجام رسیده و  جواداصغری آن را تدوین کرده است.

پرویز فکرآزاد نویسنده ، ترانه سرا، پژوهشگر و فعال فرهنگی متولد ۱۳۳۳ساغریسازان رشت است . وی عضو هیات مدیره خانه فرهنگ گیلان است و  به همراه جمعی از نویسندگان گیلانی در سال ۹۴ گروه گیله قصه را در تلگرام تاسیس کرد. هدف اصلی این گروه انتشار داستان های صوتی گیلکی با موضوعات متنوع و لهجه های مختلف گیلکی است .

کارن جمال امیدی، فیلم‌نامه‌نویس نوجوان لاهیجانی با فیلم کوتاه آخرین بازمانده در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان (خورشید تفلیس) شرکت کرد و برنده جایزه ویژه دبیر جشنواره تفلیس شد.

رشتکده،   استان گیلان از دیرباز مهد فرهنگ دوستان، داستان نویسان، فیلم‌نامه‌نویسان و شاعران بسیار بزرگ و فرهیخته‌ای بوده که همواره سعی کردند تا ناگفته‌های خود را در قالب شعر، فیلم و داستان بیان کرده و برای مردم روشنایی و امید ایجاد کنند.

یکی از بهترین نوع بیان گفته‌های زیبا، جذاب و دل‌نشین برای مردم فیلم‌نامه‌نویسی و به نمایش درآمدن این فیلم‌نامه است، زیرا مردم ایران به‌درستی فرهنگ و هنر را درک کرده و با آن ارتباط برقرار می‌کنند.

فیلم‌نامه‌نویس باید در اثر خود به زبان ساده سخن گفته و از تخیل و ذهن سازی بپرهیزد زیرا مخاطب قطعاً تعبیرهای زیادی از ذهن سازی فیلم‌نامه‌نویس انجام می‌دهد که این عامل انسان را از فهمیدن حقایق اصلی یک فیلم‌نامه دور می‌کند به همین دلیل فیلم‌نامه‌ای خوب است که کمترین نقص را داشته و بتواند مخاطب را در برابر فیلم میخکوب کند.

در سال‌های اخیر فیلم‌نامه‌نویسی در میان نوجوانان و جوانان گسترش بسیار خوبی پیدا کرده و بهترین مکان برای ارائه و به نمایش گذاشتن آثار این فیلم‌نامه‌نویسان جوان و نوجوان جشنواره‌های بین‌المللی و داخلی است که می‌تواند کشور را به داشتن یک فیلم‌نامه‌نویس بسیار خوب در سال‌های آینده امیدوار کند.

یکی از این جشنواره‌های بین‌المللی که هرساله در کشور گرجستان برگزار می‌شود و نوجوانان می‌توانند آثار خود را در آن ارائه دهند جشنواره (خورشید تفلیس) است که با حضور فیلم‌نامه‌نویسان ایرانی و ۲۰ کشور جهان در گرجستان برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خورشید تفلیس برای ما گیلانی‌ها رنگ و بوی دیگری داشت زیرا در آن «کارن جمال امیدی، فیلم‌ساز نوجوان» موفق به کسب جایزه در این جشنواره بین‌المللی شد تا بار دیگر نام ایران و استان گیلان را در آوردگاه‌های بین‌المللی حک کند.

آخرین بازمانده، زبان گویای محیط زیست است

این فیلم‌نامه‌نویس نوجوان گیلانی با بیان اینکه علاقه به تاریخ و محیط‌زیست باعث شد پفیلم‌نامه‌نویسی را تجربه کند، اظهار کرد: علاقه اصلی من مسائل تاریخی و محیط‌زیست است که این علاقه باعث شد موضوعات محیط‌زیستی برای من جالب شوند و فیلم‌نامه‌ای در این خصوص بنویسم.

کارن جمال امیدی با اشاره به موضوع اصلی فیلم‌نامه آخرین بازمانده گفت: موضوع اصلی این فیلم سه‌دقیقه‌ای اهمیت به درخت و محیط‌زیست است به‌طوری‌که در این فیلم عده‌ای ثروتمند برای دیدن چیزی باارزش صف درست کرده‌اند و وقتی به این شی باارزش می‌رسند یک درخت را مشاهده می‌کنند که این امر نشان‌دهنده اهمیت درخت در طبیعت است.

وی با اذعان به اینکه بسیاری از مسائل را می‌توان در غالب یک فیلم کوتاه بیان کرد، تصریح کرد: بسیاری از مسائلی که بعضی از افراد از گفتن آن عاجز هستند را می‌توان در قالب یک فیلم کوتاه سه‌دقیقه‌ای یا پنج‌دقیقه‌ای بیان کرد و تأثیر آن به کرات بسیار بیشتر از گفتن آن است.

فیلم‌نامه‌نویس گیلانی از بی‌خبری خود در رابطه با حضور فیلم‌نامه خود در جشنواره تفلیس خبر داد و افزود: فیلم‌نامه من در جشنواره المپیاد استعدادهای جوان فیلم‌نامه‌نویسی در اصفهان جزو فیلم برتر بود اما من از حضور فیلم خود در جشنواره بین‌المللی خورشید تفلیس بی‌خبر بودم زیرا هیچ‌کس این امر را به من اعلام نکرد.

امیدی با اشاره به واکنش‌های اهالی هنر در خصوص دریافت جایزه ویژه دبیر جشنواره و مدیر مدرسه سینمایی پیشگامان تفلیس بیان کرد: بعد از دریافت این جایزه انگیزه من برای ادامه این مسیر بیشتر شده ‌ بسیاری از اهالی هنر و دوستداران محیط‌زیست با من تماس گرفتند و نوشتن این فیلم‌نامه را بسیار تأثیرگذار دانستند.

وی با درخواست از مسؤولان گیلانی برای توجه بیشتر به مقوله هنر گفت: ما در کشور و استان دارای هنرمندان و فیلم‌نامه‌نویسان بسیار خوبی هستیم و اگر مسؤولان بیشتر به آنان توجه کنند قطعاً پیشرفت و افتخارات زیادی برای گیلان و کشور کسب می‌شود‌.

موضوع فیلم کوتاه داستانی «آخرین بازمانده» درباره عده‌ای از افراد است که در صف انتظار برای دیدن یک‌چیز باارزش هستند، این فیلم کوتاه در شهریور سال گذشته در دومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در شهر اصفهان از طرف هیئت‌داوران این بخش موردتقدیر قرارگرفته بود.

قابل‌ذکر است که کارن جمال امیدی امسال در سومین دوره المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان در شهر تاریخی اصفهان با فیلم کوتاه مستند (من) حضور داشت.

این فیلم‌ کوتاه به همراه چند اثر برگزیده دیگر، ازجمله آثار المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان است و به کوشش سهیلا عسگری عضو شورای برنامه‌ریزی محتوایی سومین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان کشور، برای نمایش در کنار سایر آثاری که نوجوانان و کودکان  سازندگان آن بودند به جشنواره تفلیس ارائه شدند.

آیا دیدن درختان در گیلان رؤیا می‌شود؟/حفظ محیط زیست گیلان در گرو فرهنگ سازی مناسب

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان معتقد است که استان گیلان دارای استعدادهای زیادی در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی، داستان‌نویسی و کارگردانی بوده و تأکید دارد که کارن جمال امیدی یکی از برترین استعدادها در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی است که باید برای رشد و پیشرفت این افراد سرمایه‌گذاری شکل گیرد.

نگار نادری می‌گوید فیلم آخرین بازمانده محصول انجمن سینمای جوان ایران است که در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان «خورشید تفلیس» عنوان جایزه ویژه دبیر جشنواره و مدیر مدرسه سینمایی پیشگامان را کسب کرد.

او بر این باور است که مهم‌ترین ویژگی فیلم کوتاه جمال امیدی توجه به محیط‌زیست است زیرا در سال‌های آینده قطعاً مشاهده درخت برای مردم یک رؤیا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به اهمیت جشنواره‌های بین‌المللی کودک و نوجوان اشاره کرد و یقین داشت که اگر مسؤولان به کارن جمال امیدی و امثال آنان اعتماد کنند قطعاً در آینده فیلم‌نامه‌نویسان بسیار خوبی در کشور خواهیم  داشت.

فیلم کوتاه داستانی «آخرین بازمانده» ساخته کارن جمال امیدی از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران- دفتر لاهیجان-جایزه ویژه دبیر جشنواره و مدیر مدرسه سینمایی پیشگامان تفلیس  را از آن خود ساخت.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان خورشید تفلیس که  با حضور نمایندگانی از ایران و بیش از بیست کشور جهان، یک‌شنبه بیستم اکتبر (بیست و هشتم مهرماه سال جاری) در شهر تفلیس گرجستان  به کار خود پایان داد.

علیرضا قربانی، درباره حواشی پیش آمده برای آلبوم «افسانه چشمهایت» به آهنگسازی مهیار علیزاده که به طور مشترک با همایون شجریان در آن خوانندگی کرده است، توضیحاتی را ارائه کرد. تصویربردای بخشی از این پروژه هنری در مجتمع تجاری ایران مال، بحث‌های فراوانی را دامن زده است.

 

رشتکده،  این خواننده سرشناس موسیقی سنتی کشورمان، در آغاز پستی اینستاگرامی، از آن‌چه که همایون شجریان را به گلایه وا داشته، نوشته و تاکید کرده است: «اندک کسانی هر از چندگاهی با قلم و عمل‌شان موجب رنجش خاطر اهالی هنر و فرهنگ می‌شوند و سال‌هاست که ما از دست و زبان آنها در امان نیستیم. آن‌ها در تلاش هستند که شیرینی این رویداد خاص را که در موسیقی ایران کم نظیر است، برای ما تلخ کنند.»

او ادامه داده: «پروژه افسانه چشم‌هایت توسط یک حامی مالی (اسپانسر) و با یک نگاه فرهنگی حمایت می‌شود و غیر از آن هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دخل و تصرفی در پروژه ندارد. استفاده از یک مکان خاص برای فیلم‌برداری صرفا به پیشنهاد مدیر هنری و کارگردان تصویری پروژه بوده و بر اساس معیارهای دیداری متناسب با شعر و ادب و زیبایی بصری انتخاب شده است.»

قربانی تاکید کرده است: «ما نیز مانند دیگر مردمان عزیزمان در سال‌های گذشته، از فسادهای مالی و غیرمالی که در کشور اتفاق افتاده، رنجیده خاطر هستیم و امیدواریم به زودی به تمام تخلفات و حقوق از دست رفته مردم در تمامی موارد رسیدگی شود. اما در این مورد خاص نه ما چنین گمانی را در مورد محل فیلمبرداری داشتیم و نه مطالب اثبات شده‌ای در این زمینه وجود داشت که ما از آن اطلاع داشته باشیم.»

متن کامل پست اینستاگرمی این خواننده چنین است:

«ما سرخوشان مست دل از دست داده‌ایم
هم‌راز عشق و هم‌نفس جام باده‌ایم
بر ما بسی کمان ملامت کشیده‌اند
تا کار خود بر ابروی جانان گشاده‌ایم
دوست و برادر عزیزم، همایون شجریان به‌تازگی در بیانیه‌ای که منتشر کرده است، گلایه‌هایی را مطرح کرده که خبر از داستانی بلند و دردی مشترک دارد. دردی که این روزها گریبان بسیاری از هنرمندان را که چون او با جان و دل برای مردمان‌شان نفس می‌کشند و همت می‌کنند، گرفته است. دشواری که همایونِ خویشتندار و صبور را به گلایه وا داشت، تجربهٔ مشترک امروز بسیاری از ما است. اندک کسانی هر از چندگاهی با قلم و عمل‌شان موجب رنجش خاطر اهالی هنر و فرهنگ می‌شوند و سال‌هاست که ما از دست و زبان آنها در امان نیستیم. آنها در تلاش هستند که شیرینی این رویداد خاص را که در موسیقی ایران کم نظیر است، برای ما تلخ کنند؛ که به لطف شما مردمان نازنین چنین نخواهد شد و ما با همت و پشت‌گرمی بیشتری در مسیر هنر و فرهنگ سرزمین‌مان، تمام آن‌چه را در توان داریم تقدیم خواهیم کرد.

اما در مورد حواشی پیش آمده لازم است که نکاتی را به صورت شفاف بیان کنم:
۱-پروژه افسانه چشم‌هایت همانطور که در تبلیغات هم مطرح شده است توسط یک حامی مالی (اسپانسر) و حقیقتا با یک نگاه فرهنگی حمایت می‌شود و غیر از آن هیچ شخص حقیقی یا حقوقی دخل و تصرفی در پروژه ندارد. استفاده از یک مکان خاص برای فیلم‌برداری صرفا به پیشنهاد مدیرهنری و کارگردان تصویری پروژه بوده و بر اساس معیارهای دیداری متناسب با شعر و ادب و زیبایی بصری انتخاب شده است.
۲-ما نیز مانند دیگر مردمان عزیزمان در سال‌های گذشته، از فسادهای مالی و غیرمالی که در کشور اتفاق افتاده، رنجیده خاطر هستیم و امیدواریم به زودی به تمام تخلفات و حقوق از دست رفته مردم در تمامی موارد رسیدگی شود. اما در این مورد خاص نه ما چنین گمانی را در مورد محل فیلمبرداری داشتیم و نه مطالب اثبات شده‌ای در این زمینه وجود داشت که ما از آن اطلاع داشته باشیم.
۳-از تمام آنهایی که دلسوزانه و مستدل موضوعی را تذکر می‌دهند یا با نیک‌اندیشی در موردی نوشته‌اند و گفته‌اند، حقیقتا سپاسگزاریم.
اما از بعضی هم که اسم و رسم و منافع گروهی آنها بر ما پوشیده نیست، اگر با بدخواهی در این مورد گفتند و نوشتند ، و هدفشان جز ضربه زدن به اعتبار هنرمندان و آسیب زدن به فرهنگ و هنر کهن ماست، نخواهیم گذشت و امیدواریم با رجوع به اخلاق و کرامت انسانی بیاموزند هرگز انتقاد سازنده را با غرض‌ورزی و کینه آغشته نسازند.»

«ابراهیم آبادی» بازیگر کهنه کار ایرانی در یکی از شفاخانه های تهران بستری شده و وضعیت صحی خوبی ندارد.

 

رشتکده،  «ابراهیم آبادی» بازیگر کهنه کار و معروف سینما، تیاتر و تلویزیون ایران به مدت ۱۰ روز است که در یکی از شفاخانه های تهران بستری شده و وضعیت صحی خوبی ندارد.

به گفته همسر این بازیگر، وضعیت صحی آقای ابراهیم آبادی اکنون وخیم می باشد، سطح هوشیاری‌ وی پایین آمده و متاسفانه در کما می باشد.

«ابراهیم آبادی» زاده سال۱۳۱۳ خورشیدی است که ابتدا در رشته هنر زیر نظر اساتیدی همچون «علی اصغر گرمسیری» به تحصیل پرداخت و بعد به شهر پراگ رفت و مدرک تحصیلی کارگردانی تیاتر را گرفت.

او در تمام سال‌های فعالیت حرفوی خود علاوه بر فعالیت در تیاتر، در فلم ها و سریال‌های بسیاری نقش آفرینی کرد که به فلم های «عطر کافور عطر یاس»، «توکیو بدون توقف»، «صد سال به این سال‌ها» می‌توان اشاره کرد.

همچنان سریال‌های «مختارنامه»، «پاورچین»،«شب دهم» و «معصومیت از دست رفته» از جمله آثار شناخته شده وی در تلویزیون هستند.

«شب دهم»، «پادری»،«در چشم باد»،«حس سوم» و «همسران» از جمله سریال هایی است که با بازی «ابراهیم آبادی» از شبکه جهانی آی فیلم ۲ نشر شده است.

گفتنی است که هم اکنون سریال «دیوار شیشه ای» با نقش آفرینی آقای آبادی هر شب ساعت ۷ به وقت تهران، ساعت ۸ به وقت کابل و ساعت ۸:۳۰ به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم ۲ نشر می شود.

صفحه1 از23

درباره ی ما

پایگاه خبری رشتکده، خبرگزاری کلانشهر رشت

آخرین مطالب

عضویت در خبرنامه

کاربر گرامی برای اطلاع از آخرین مطالب سایت، در خبرنامه رشتکده عضو شوید.